czwartek, 13 lutego 2014

Dzieci listy piszą :) Poczta

Poczta. Dzień dobry!

Dzieci bardzo lubią bawić się w pocztę! To w sumie zabawne, bo kto teraz listy pisze ? a jednak podejmujemy zabawę z maluchami. No przynajmniej ja podejmuję ;) i piszemy, rysujemy kartki i robimy skrzynki na listy. W tej zabawie można utrwalać adres zamieszkania, uczymy się literek, etykiety na poczcie i instruujemy dzieci co to znaczy "nadawca" i "odbiorca" i szereg innych przydatnych informacji. Niby zabawa a zobaczcie ile można się dowiedzieć :) Tak teraz przyszło mi do głowy, ze obok poczty powinien stać bankomat z kartonu i też w tej materii edukować dzieci. Nazywam to ćwiczeniami praktycznymi, które w szkole są nieco po macoszemu traktowane.

Przygotowałam dla Was materiał do zabawy, żeby nie było wymówek że nie ma kopert, znaczków, że mi się nie chce ... :) Do pobrania pdf, zrobiłam kilka projektów. Miłej zabawy! A z kartonika choćby op butach możecie zrobić skrzynkę na listy lub na bogato z dużego kartonu.

Link. Materiał do pobrania od Szast i Prast:
https://www.dropbox.com/s/szr7dggr0l6afz1/Poczta%20od%20Szast%20i%20Prast.pdf

Poniżej co powinien zawierać powyższy pdf





A to skrzynka na bogato, a jednocześnie podpowiedz jak wykonać. 
Oczywiście wyznaczamy listonosza, co to listy nam rozniesie :)




A tak było u nas na poczcie domowej:

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz