sobota, 28 grudnia 2013

Chroń swojego psa!

W zeszłą niedzielę, Bonus mi nawiał ;( Znalazł się po 3 h! To były trzy przepłakane godziny oczywiście szukałam przez cały ten czas i co ważne wracałam na miejsce gdzie mi nawiał, pies "przeważnie zawsze" - choć nie jest to reguła wraca w miejsce gdzie ostatnio widział się ze swoim opiekunem. Tak tez był w jego przypadku!

Moje psy są zaczipowane, mają adresówki, widnieją w bazie danych identyfikacja.pl, są zgłoszone w urzędzie miasta, dodatkowo mają medalik który dostajemy od weterynarza świadczący o sczepieniu psa, ale każdy kto zgubił psa wie co czuje osoba która usilnie próbuje odnaleźć pupila i jakie myśli kołaczą się w głowie!

Notorycznie spotykam ludzi, którzy nie oznaczają psów. Trzeba to zrobić. Najważniejsze żeby po zaczipowaniu psa u weta ZGŁOSIĆ do ogólnopolskiej bazy danych! Inaczej czip jest bezużyteczny! ... i mało osób o tym wie
Adres bazy danych: http://www.identyfikacja.pl/www/

Jak pies trafi do schroniska a będzie miał czip pracownicy sprawdzą numer w będzie i pies szybciej do Was wróci!

Warto w telefonie mieć numery telefonów straży miejskiej oraz schronisk w Waszym mieście. Warto tam zgłosić informację o zgubie.

PS: sylwester się zbliża, zadbajmy o bezpieczeństwo naszych psów. Wstańcie i sprawdźcie czy mają przy obroży adresówkę i czy są w bazie ... o ile mają chip.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz